Bakåtlänkar i budgivningskatalogen – Bygg en stark bakåtlänkskampanj för att marknadsföra din budgivningskatalog

Den här artikeln kommer att ge dig en grundläggande förståelse för vad bakåtlänkar är, hur de fungerar och hur de är en av de viktigaste faktorerna för att din budgivningskatalog ska rankas högt i sökmotorerna.

För att rankas högt i serps för din budgivningskatalog måste du ha en stark bakåtlänkskampanj för din webbplats. För dig som är ny inom SEO är en bakåtlänk en länk från en annan sida som pekar till din sida. Nu vill du inte bara gå ut och börja få bakåtlänkar från alla webbplatser du kan. Du vill få bakåtlänkar från webbplatser som har relevant innehåll till din webbplats. Så med andra ord vill du inte ha en länk på en Bunny Farm-webbplats som pekar till din budgivningskatalog, du vill ha en länk från en annan budgivningskatalog eller bara en vanlig webbkatalog som pekar till din sida.

Nu är det bara det första steget, men innan du ens börjar skaffa bakåtlänkar måste du bestämma dig för vilket sökord du vill ranka högt för i serps och helst vill du att ditt valda sökord också ska vara din ankartext för de bakåtlänkar som du är ska förvärva. Om du till exempel vill ranka högt för sökordet Directory, måste du försöka få andra relevanta sajter att lägga en länk på deras sida som säger Directory, så att folk kan klicka på ordet Directory och föras till din webbplats. För en visuell förklaring gå till denna budgivningswebbkatalog, LinkTerritory.com och kolla in länkarna längst ner på sidan. En av dem har ankartexten ”php-länkkatalog”, och det är en bakåtlänk som pekar till den platsen. Om du går till Google och söker på den termen kommer du att se att webbplatsen rankas som nummer 1 för den termen, det beror på mängden bakåtlänkar som webbplatsen har som har den ankartexten.

Så nu förstår du hur ankartext påverkar vilka nyckelord din webbplats kommer att rankas högt för i sökmotorerna?. Nu är det grundprincipen för att bygga bakåtlänkar, nästa sak att ta hänsyn till, åtminstone för att ranka bra i google, är PR (page rank) för webbplatsen som du ska placera din bakåtlänk på. Ju högre PR-betyg, desto starkare är sajten i serps. Så en bakåtlänk från en PR 1-webbplats kommer inte att vara lika användbar som en bakåtlänk från en PR 7-webbplats. Inte bara kommer en hög PR-bakåtlänk att dra dig upp högre i serps, utan så småningom kommer den sidan att föra över sitt PR-betyg till din webbplats. Så om du bara har cirka 10 till 20 bakåtlänkar som pekar till din webbplats, men de är alla från en PR 5 eller högre webbplats, kan du förvänta dig att ha en mycket trevlig serp-rankning och du kan även förvänta dig att din webbplats får ett bra PR-betyg under nästa Google-uppdatering.

Att nu ha höga PR-bakåtlänkar är väldigt idealiskt, det kan också vara väldigt svårt att skaffa dem. De flesta webbplatsägare med hög PR vet att deras länk är mycket värdefull och därför kommer de inte bara att ge bort dem, om de inte tror att din webbplats är så bra. Så för de flesta börjar bygga bakåtlänkar med bakåtlänkar från webbplatser med inte så hög PR. Det bästa med att placera en länk på en lägre PR-webbplats är att beroende på vilka bakåtlänkar den sidan har, kan de bli en hög PR efter att du har placerat din länk på deras sida. Nu har du precis fått en kraftfull bakåtlänk ganska enkelt sedan du placerade den innan den blev riktigt värdefull. Det är hela konceptet med att undersöka de webbplatser du placerar länkar på. Det finns många SEO-verktyg tillgängliga online som du kan använda för att kontrollera bakåtlänkarna på andra webbplatser. Så genom att undersöka och upptäcka att en PR 1-sajt har många bakåtlänkar på sidor med hög PR, kan du bestämma dig för att lägga en länk på den PR 1-webbplatsen eftersom du vet att den kommer att växa med tiden. Så nu när du har en grundläggande förståelse för hur bakåtlänkar fungerar kan du ta dig ut och börja undersöka dina sökord och bygga en stark bakåtlänkskampanj.

About Author

client-photo-1
superadmin

Comments

Lämna ett svar