Bra tips för att välja kontor

Du har bestämt dig för att slå till på egen hand och starta en affärskonsult. Chansen är stor att du vill titta på att skaffa din egen kontorslokal. Förutom att se till att din hyresbetalning inte skapar allvarliga kassaflödesproblem på medellång sikt, måste du se upp för dessa andra faktorer:

Ankarhyresgästen:

Varje kontorsbyggnad kommer att ha några få ankarhyresgäster. Det är viktigt att få reda på av byggnadsledningen när deras hyreskontrakt upphör. Anledningen är att dessa ankarhyresgäster tillsammans skapar bilden av kontorsbyggnaden för allmänheten och kommer att generera den initiala kundtrafiken för ditt företag. Deras närvaro kommer också att beaktas i offerten för hyresbetalningen.

Kontorsmaterial:

Du måste fråga om det finns hyresgäster som kan förse dig med resurser för den dagliga driften av din konsultverksamhet. Detta kan innefatta skrivarkassetter, papper och allmänt kontorspapper. Då kommer din personal inte att slösa bort värdefull företagstid på att ringa telefonsamtal eller resa när dina resurser behöver fyllas på. Detta är också ett gyllene tillfälle att ”korsannonsera”. Du kan lämna ditt namnkort och flygblad hos dessa leverantörer och vice versa.

Nätverk:

Du kanske upptäcker att ett liknande konsultföretag är en hyresgäst i samma kontorsbyggnad. Ta chansen att skapa stordriftsfördelar genom att ha ditt kontor på samma våning som dem. Du kommer inte bara att dra nytta av ökad trafik, du kan behöva samarbeta med dem i stora projekt.

Kontorsrenovering:

En del byggnadsledningar kommer inte att tillåta nya hyresgäster att göra större förändringar i kontorets inredning. Denna policy är i linje med att försöka hålla hela byggnadens enhetlighet och identitet. Du måste ta ställning till om byggnadens identitet stämmer överens med vad ditt företag vill projektera. Men kontorsrenovering bör inte ha företräde för att vara nära din målmarknad.

Dina kunder:

Om dina kunder måste frekventera dina konsulttjänster är det viktigt att det finns tillräckligt med parkeringsutrymme eller att kontorsbyggnaden ligger nära en MRT-station. Med nuvarande arbetstrender och globalisering av verksamheten kan din personal behöva lägga på oregelbundna arbetstider. Att ha ett kontor med en 24-timmars säkerhetspatrull och luftkonditionering kommer att göra arbetsupplevelsen mer acceptabel!

Bank:

Se till att det finns en bank i kontorsbyggnaden eller i närheten där du kan sköta dina dagliga bankaktiviteter. Att ha enkel tillgång till kassaflöde och TT-faciliteter kommer också att förbättra bokföringsrutinerna och uppmuntra dina kunder att reglera sina skulder snabbare.

Proaktiv förvaltningskommitté:

Det kommer också att vara till hjälp som ny hyresgäst att sitta i byggnadsförvaltningsutskottet. Detta kommer att öppna dörren till fler kontakter och förbättra nätverkandet. Du kan också be om lov att marknadsföra ditt företag i byggnadens nyhetsbrev eller sätta ut en banderoll utanför byggnadens lokaler.

About Author

client-photo-1
superadmin

Comments

Lämna ett svar