Essensen av ankartext

Det är viktigt att använda ankartext för att förbättra sökmotorernas rankning. Ankare text är direkt korrelerad med inkommande länkar. Om du lämnar kommentarer till bloggar eller skickar in artiklar med länk, använd ankartext och inte bara URL. Det är svårt att uppnå konkurrenskraftiga sökord eftersom du konkurrerar med många webbplatser medan de mindre populära sökorden, även kända som de långa sökorden, är lätta att rangordna om du följer de bästa tipsen nedan.

1. Ankartexter måste påpekas i titeltaggen, metabeskrivningen och meta nyckelordstaggar.

2. Låt ditt domännamn namnges efter din målnyckelterm eller åtminstone inkluderas.

3. Första meningen på webbplatsen bör citera nyckelordet.

Optimera hela din webbsida om du vill få hög ranking. För varje webbsida måste olika metataggar och titel användas eftersom vissa sökmotorer taggar denna situation som fel.

Till exempel vill du optimera en webbsida med sökordet ”ecommerce SEO”. Här är sätten du behöver följa.

1. Infoga nyckelordet i metataggarna (metasökord och metabeskrivning) på webbplatsen.

2. Den första meningen i artikeln måste innehålla ”e-handel SEO”.

3. Din webbadress ska vara så här http//dindomän.com/ecommerce-seo.html och inte så här: http//www.dindomän.com/copy.php?uid=0201. Om ditt huvudsakliga sökord är e-handel SEO, kan du använda det som domännamn så här http//www.ecommerce-seo.com.

4. Webbsidan med högsta Google PageRank måste ha länkar som går till sidan du optimerar med ”ecommerce SEO” som ankarterm.

5. Skapa inkommande länkar av hög kvalitet till webbplatser relaterade till din nisch med ” e-handel SEO ” som ankartext.

Följ de enkla tipsen ovan för att ranka högt i sökmotorerna med hjälp av målsökorden eller ankartext utan svårigheter.

About Author

client-photo-1
superadmin

Comments

Lämna ett svar