Hur man skickar till en djuplänkskatalog

Djuplänkskatalog är en katalog som låter dig skicka in interna sidor på en webbplats. Att skicka till en djuplänkskatalog är ett bra sätt att öka antalet bakåtlänkar till din webbplats.

Det finns flera allmänna kataloger som också låter dig skicka djuplänkar tillsammans med huvuddomänen. De flesta av de allmänna katalogerna kommer att kräva en liten avgift för inkludering av djuplänkar. Däremot erbjuder djuplänkskataloger gratis inkludering. Du kan hitta en lista med djuplänkskataloger från katalogwebbplatser som web-directories.ws, directorycritic.com och etc.

Vissa djuplänkskataloger erbjuder också betald inkludering. Betald inkludering erbjuder vanligtvis extra fördelar som utvalda länkar och multipla länkar. Med betald inkludering kommer din webbplats att godkännas av redaktören inom 1 – 3 dagar. Om du har råd bör du köpa den betalda inkluderingen eftersom det ger dig en länk av högre kvalitet. Om du köper den betalda inkluderingen kommer din länk att finnas kvar permanent i katalogen. Gratis inlämning kan ofta pågå i upp till 1 år. Efter 1 år kommer katalogägaren att ta bort de kostnadsfria länkarna för att minska de utgående länkarna från katalogen.

Inlämning av djuplänkskataloger kan hjälpa till att få din webbplats indexerad snabbare. Istället för att genomsöka hemsidan och utforska sidorna på webbplatsen kan robotarna genomsöka den interna länken direkt. Därför kommer den interna sidan att indexeras snabbare. Djuplänkskatalogen låter dig också infoga en ankartext för den listade URL:en. Ett annat nyckelord bör användas för varje ankartext. Nyckelordet som du använder i ankartexten ska användas i sidrubriken. Du kan använda ett sökordsförslagsverktyg för att hitta nyckelorden för varje ankartext. När du väljer sökord, se till att det har en låg konkurrens. Ju lägre konkurrens sökordet har, desto större chans är din webbplats att rankas i sökmotorn. Nyckelord med låg konkurrens är vanligtvis long tail-sökord med mer än 3 ord. Sökord med kort svans är svårare att ranka för eftersom du måste konkurrera med andra auktoritativa webbplatser som redan rankas överst i sökresultatet.

När du skickar till en djuplänkskatalog, se till att du navigerar till den mest relevanta underkategorin. Du kan variera beskrivningen till 4-5 versioner för att förhindra dupliceringsproblem. Om möjligt bör du skriva en unik beskrivning för varje katalog.

Beroende på eftersläpningen måste du vänta 1-3 månader för att din webbplats ska godkännas. När den har godkänts kommer du att få ett e-postmeddelande om att din webbplats är godkänd och finns i katalogen. Vissa kataloger kanske inte skickar ett meddelande via e-post alls så du måste kolla tillbaka katalogen då och då.

Om du inte vill slösa tid på att skicka in till dessa kataloger kan du lägga ut det på ett SEO-företag. Innan du anlitar ett SEO-företag bör du läsa recensioner från kunder för att ta reda på om tjänsten passar dig. Dessutom kan du göra en shoppingjämförelse för att ta reda på det bästa erbjudandet som finns på internet.

About Author

client-photo-1
superadmin

Comments

Lämna ett svar